divendres, 1 de febrer del 2013

Mateix punt de partida, destinacions diferents.


Aquesta imatge ens mostra com a través de l'edició podem crear fotografies amb impactes visuals diferents, tot i que la fotografia inicial sigui la mateixa. a la imatge en Blanc i Negre, se li ha aplicat un filtre "soft" que combinat amb la dominància del color blanc transmet inocència, puresa, dolçor... fa que les models semblin àngels. Contràriament, la fotografia en color, aporta sensacions diferents, el fons fosc i texturitzat genera incertesa, misteri, fins i tot por. Podríem fins i tot interpretar que entre les models hi ha un patiment, un dolor compartit.

La fotografia inicial, tècnicament no és massa bona, hi ha zones cremades i el balanç de color te dominàncies antinaturals. M'excusaré dient que aquesta foto la vaig fer en un curs d'il·luminació i és clar, llavors estaba aprenent. No obstant, ens serveix per veure com el treball d'edició ens pot salvar una foto de la paperera.

Vaig presentar la versió en color al tercer lliurament de la lliga d'AFIC 2012-13, pero no va puntuar massa, nomes 12 punts. Aquest cop el treball no va agradar. Potser hauria d'haver presentat la versió en Blanc i Negre.
Us mentiria si us digues que el flux de treball seguit perseguia una idea clara, la veritat és que vaig anar fent retocs una mica sobre la marxa i deixant-me guiar pel que anava sortint. No obstant he recuperat els passos per poder descriure'ls tot seguit.

Flux de treball foto blanc i negre:
1-. Com sempre, duplicar la capa fons, i nombrar-la com a "treball". Ja us he comentat que aquest és un vici personal que us aconsello, jo és el primer que faig, d'aquesta manera sempre tinc una còpia original pel que pugui passar durant la manipulació.
2-. Ajustaments previs. Primer de tot, des de càmera raw, vaig millorar la imatge tant com em va ser possible, vaig corregir la dominància de color, vaig corregir l'exposició, el contrast, la lluentor, etc. Un cop a photoshop, mitjançant capes d'ajust, per contrastar i convertir a b/n. Corbes i B/N.
3-. El pas següent, en aquesta fotografia perfeccionar la pell de les noies (us ho recomano sempre que treballeu amb models femenines, seran més atractives). Es tracta, en primer lloc, d'eliminar possibles granets, taques de la pell, etc. En segon lloc de suavitzar la textura de la pell, i per acabar. enfocar els detalls com ulls, llavis... Si ho valoreu positiu, també podeu fer un maquillatge digital.
4-. Per acabar apliqueu un filtre soft amb màscares de capa recupereu el detalls en zones puntuals, ulls, llavis, cabells, pits...

Flux de treball foto color:
1-. Recuperem el treball anterior fins al punt 3, amb la única diferencia que la capa d'ajust B/N l'eliminem, i recuperem així el color en la fotografia.
2-. Treball de fons. Per crear el fons d'aquesta imatge he utilitzat les mateixes textures que en l'entrada "Amb el sabor de sempre. Efecte Vintage" per en modes de fusió diferent, ambdues en "luz fuerte", jugant amb la opacitat i màscares fins assolir el resultat desitjat.
3-. Per acabar, al igual que en la fotografia en b/n, vaig aplicar un filtre "soft" amb màscares de capa per recuperar el detall en zones puntuals, ulls, llavis, cabells, pits...

Però com us deia, no hi ha només una manera d'arribar, us deixo alguns enllaços per tal que conegueu altres experiències:

     - Efecto Soft, en jggWeb. 
     - Un vídeo tutorial de dZomm, Corrigiendo imperfecciones de la piel.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada