divendres, 15 de novembre del 2013

Hem començat una nova lliga a l'Agrupació Fotografica i Cinematografica de Blanes. Com ja sabeu mensualment hem de presentar una fotografia amb una temàtica que pot ser obligada o lliure.

Les dues primeres entregues han estat temes obligats.

El tema del primer lliurament; "fotografies arran de terra"

El tema del segon lliurament; "teulades i terrats".



dimecres, 11 de setembre del 2013

Avui he volgut fer un petit recull de retrats amb glamour. Un petit homenatge a la bellesa femenina.

Espero que us agradi. Feu clic a l'enllaç: retrats amb glamour.


dilluns, 5 d’agost del 2013

Dissabte 10 d’agost es va inaugurar a Casa Saladrigas l’exposició que recull els treballs guardonats al Concurs Fotogràfic Focs i Festa d’aquest 2013, així com una selecció de les instantànies presentades. 

El concurs contempla dues seccions: focs d'artifici i activitats de festa major.


En l’apartat de Festa Major vaig fer un primer premi amb aquesta fotografia feta la nit del correfoc.



A l'apartat de Focs d’Artifici he quedat finalista amb aquesta altra fotografia.




Espero que us agradin.

dilluns, 10 de juny del 2013

Galeria fotogràfica lliga AFIC 2009-10

Us deixo una petita galeria amb vuit fotografies que vaig presentar a la lliga fotogràfica d'AFIC la temporada 2009-2010. Era el meu tercer any com a participant. Vaig començar molt bé, i entrega a entrega anava augmentat la meva puntuació. Anava molt i molt bé classificat, primer i amb prou diferencia del segon com per tenir la tranquil·litat de tenir la lliga practicament guanyada, com diem els catalans " al sac i ben lligat". A la darrera entrega la meva fotografia, la del pont, no va agradar. Fins al punt de quedar última. 11 punts de diferencia amb els primers classificats. Evidentment, aquest inesperat resultat, no només, no em va deixar guanyar, sinó que em va fer baixar fins a la 4a. posició.
Va ser una gran lliçó, que tot i no viure-la massa bé en un primer instant, amb la perspectiva del temps penso que va estar bé, vaig aprendre que aquestes coses poden passar i qué el que és important, no és el resultat, sinó moltes altres coses que hi ha al camí per arribar-hi.
Veureu que cada foto esta titulada amb la temàtica de la fotografia a presentar.
Ver: Galeria fotogràfica lliga AFIC 2009-10

dijous, 21 de març del 2013

Fugint de la indiferència, fotografia d'alt contrast i impacte


Aquesta fotografia estava molt pensada. Abans de de prémer el botó ja tenia clar que buscava impactar, per això vaig demanar als dos models (amics per sempre) que exageressin el gestos i que miressin directament a la càmera. Es sentien incomodes perquè no era una pose natural i em va costar conven-se'ls. No són professionals i fer de models no és gens fàcil. Tot i així, si generes el clima adequat (confiança, participació, complicitat...) tens moltes opcions que (a part de passar una divertida estona) el resultat sigui molt bo. Us recomano llegir l'article "consejos para mejorar el trato con los modelos" publicat a xatakafoto.

Per aquesta fotografia no vaig regatejar en recursos, i vaig utilitzar l'equip d'il·lumincació professional. En total tres llums, dues de laterals a 3/4 i una darrera per separar els models del fons (molt útil si a l'edició volem canviar el fons).

El resultat final el donaria l'edició amb Photoshop. Bàsicament dues coses: una, aplicar detalls als personatges i fons (lletres xineses, estampat de la cinta i tatuatge) i l'altra, augmentar el contrast per buscar molta força en l'impacte visual.

Aquesta fotografia també forma part de la col·lecció que estic presentat a la lliga fotogràfica d'AFIC Blanes 2012-13. En aquest cas es tractava del 6è. lliurament i el tema era oficis, i va agradar perquè el jurat li va donar la màxima puntuació.




Flux de treball:

1-. En primer lloc a Camera Raw fem petits ajustaments per assolir l'exposició adequada.
2-. Un cop a photoshop comencem a corregir petits defectes i a retirar el que no volem, en aquest cas els elements de la paret (endoll, quadres i dispensador de paper). Per fer-ho, eina clonar. En general va ser fàcil, excepte la part que tocava la cara del model, on va ser necessari augmentar la precisió.
3-. Un altre detall a treballar va ser la punta dreta de la cinta del cap, al ser una cinta molt rígida no es va adaptar a la forma del cap i visualment era estrany. Per fer-ho, eina clonar. 
4-. El següent pas va ser incloure els elements (lletres pared, tatto drac i símbol cinta). Tots tres elements ha de quedar ben integrats a la imatge, per tant s'han d'adaptar tant en forma com tonalitat. Les lletres i el símbol, amb transformació lliure i deformar va ser suficient. El cas del tatto és una mica més entretingut. En breu publicaré una entrada amb un tutorial exclusiu que explica com fer-ho. 
5-. Un cop tots els elements apunt, el següent pas era buscar l'impacte. a través d'un efecte d'alt contrast. 

  • Començarem per crear una capa acoplada amb tot el que hem anat treballant fins ara. Recordeu per crear una capa acoplada cal prémer alhora: Crtl+Shift+Alt+E.
  • Un cop creada la dupliquem, Crtl+J
  • Modifiquem el "modo de fusión" a "Luz intensa" i invertim la imatge, Crtl+I. 
  • Anem a filtres i apliquem, "Desenfoque, Desenfoque de Superficie" (40 Radio, 40 Niveles).
  • Tornem a crear una capa acoplada (Crtl+Shift+Alt+E) i ocultem l'anterior, és a dir, la que tenim a sota en el panell capes. Aquesta capa que acabem de crear la desaturem (Crtl+Shift+U) i la passem a "modo de fusión, superponer".
  • Si volem potenciar encara més l'efecte d'alt contrast, modifiquem les ombres i la il·luminació. Anem a "imagen, ajustes, sombras y iluminaciones", en el quadre de diàleg disminuïm les ombres a 0% i  a "contraste de semitono" augmentem el valor fins a obtenir un resultat satisfactori.
  • Per acabar el tractament de la imatge, aplicarem textures en el fons i tancarem la imatge per focalitzar la mirada en l'escena. Ho farem enfosquin les cantonades.

Però com sempre us dic, no hi ha només una manera d'arribar, us deixo alguns enllaços per tal que conegueu altres experiències:

     - Efecto de alto contraste. Por Diego Mattei, en Solophotoshop.
     - Crear un tatuatje. En photoshop designs.
     - Aplicar textures.  Por Alfonso de Blanes.

divendres, 8 de març del 2013

Galeria 2008-09

Us deixo una petita galeria de vuit fotografies que vaig presentar a la lliga fotogràfica d'AFIC la temporada 2008-2009. Aquesta va ser la segona lliga en la que participava, i es pot dir que el segon any de la meva represa amb la fotografia, ja que des de l'arribada del digital havia deixat una mica de banda l'afició.
Per mi va ser tot un repte, volia fer una bona classificació, però sobretot volia començar a tenir fotos competitives, que el jurat no quedés indiferent al veure-les. Tot i que el meu domini de la fotografia digital i de l'edició era molt elemental vaig assolir el meu objectiu amb escreix. Vaig guanyar la lliga social d'AFIC 2008-09.
Veureu que cada foto esta titulada amb la temàtica de la fotografia a presentar.
Galeria Fotogràfica AFIC 2008-09




dimecres, 13 de febrer del 2013

Tota semblança amb la realitat, és una coincidència. Fotomuntatge.

Sovint, quan fas una fotografia, l'escena i els elements del moment no són els que tu desitges per a la imatge final que tens en ment. Això però no ha estat mai un problema i amb la fotografia digital i programes d'edició com phothoshop, encara menys.

Aquesta imatge esta composta de 7 imatges. La principal la de la model, tot i per manca de permisos vaig haver de canviar el rostre per el d'una altra model. La resta d'imatges complementen l'escena i recreen l'ambient que buscava; el merescut descans d'un músic de carrer que desprès d'una llarga jornada, fa una aturada, pensatiu i amb la mirada perduda, mentre fuma un cigarret. 


Photoshop ens permet integrar totes aquestes imatges amb naturalitat, i així crear-ne una de nova, més fidel a les exigències de la nostra imaginació.

El punt de partida d'aquesta foto és un taller de fotografia que vaig fer treballant amb adolescents. Cada un dels nois/es havia de imaginar-se en una escena i llavors amb ajuda de la fotografia reproduir-la. Paral·lelament al treball realitzat per la noia (model original), jo vaig fer el meu i el resultat és aquest.

Com veieu l'ordre en que vaig penjant entrades al blog segueix una mica l'ordre en que vaig presentant fotografies a la lliga de fotografia AFIC Blanes 2012-13. En aquest cas es tractava del 4t. lliurament de la temporada i el tema era "El món de la música". La meva fotografia va ser la guanyadora a la categoria de color.




Flux de treball:

1-. En aquest cas partim de crear un arxiu nou, jo vaig fer 30x40cm i resolució 300px, sobre el qual anirem afegint els elements que componen l'escena. començarem pel fons (terra i pared), seguidament la model a qui prèviament hem canviat el rostre, i per acabar la resta d'elements (amplificador, ampolla de licor, cigarret, fum...)

2-. El gran repte d'un muntatge fotogràfic és que no sembli un muntatge, dit d'altre manera, que ningú pugui dir: "esto esta pegao". Per tant haurem de dominar a la perfecció, per una banda, les tècniques de selecció i les mascares de capa. I, per l'altra banda, les tèniques per igualar tonalitats de color i direcció de la llum (clars i obscurs / ombres). De tot això us en parlaré tot seguit.

Eines de selecció. Són un conjunt d'eines molt diverses que permeten seleccionar parts d'una imatge.
  • "Lazos. Marcos. Varitas..." Tot i són eines diferents, entre elles es poden combinar. Un cop tenim la primera selecció la podem modificar, ampliant-la amb un altra eina o reduint-la... només cal mantenir polsada la tecla ALT per restar  i MAYUS per sumar.
  • Perfeccionament de les seleccions. Si volem seleccions perfectes no ens podem conformar amb el primer resultat. Cal treballar-les amb l'opció perfeccionar contorn que disposa dels següents paràmetres.
    • Radi. Augmentem el radi per tenir una selecció més exacta en àrees com el cabell, la pell.
    • Suavitzar. Redueix les àrees irregulars.
    • Calar. Crea una transició de contorn suau entre la selecció i els píxels propers.
    • Contrast. Enfoca els contorns de la selecció i elimina els efectes borrosos. 
    • Contraure o Expandir. Redueix o augmenta el límit de la selecció. 
Màscares de capa. Les màscares permeten ocultar part d'una capa fent-la transparent. Aquesta opció te dues avantatges importants: una que es totalment reversible, podem recuperar la part que hem ocultat, i, dues podem fer graus d'opacitat jugant amb la intensitat de negre. 

Igualar tonalitats de color. Per aconseguir que les diferents imatges tinguin tonalitats similars, hem de recòrrer a les capes d'ajuts. les capes que ens permeten modificar el color, la lluentor, el contrast... són: "lluentor i contrast", "nivells i curves", "exposició i intensitat", "to i saturació" , "equilibri de color" "barreja de canals" i "correcció selectiva".

reproduir clars i obscurs - ombres. Finalment per aconseguir que el muntatge sembli natural haurem de donar coherència a la il·luminació general de l'escena, és a dir que el volum dels objectes tinguin les zones fosques al mateix costat, les lluentes al costat contrari. Seguin la direcció de la llum. Per enfosquir o donar llum podem emprar dues eines molt pràctiques: sobreexposar i subexposar. Per acabar haurem de pintar les ombres allà on calgui. sempre diferenciant una ombra més fosca i petita que seria la de contacte i una segona més gran i difusa que seria la projectada.

Però com sempre us dic, no hi ha només una manera d'arribar, us deixo alguns enllaços per tal que conegueu altres experiències:

     - Crear seleccions complexes. de foxdon.com
     - Mascares de Capa. de Conecta Tutoriales.
     - Igualar tonalitats en quesabesde.
     - Crea una ombra. en web site machine.